Wat kun je doen aan klapperende (gesloten) deuren?

Doordat mijn deuren allemaal wat ruim in de sponning zitten klapperen ze licht als er ergens in huis een raam of deur open staat. Dit is met name 's nachts vervelend. Wat zou hier een nette structurele oplossing voor zijn? (afgezien van de ramen helemaal dicht doen 's nachts)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank voor de goede antwoorden!

Antwoorden (2)

Je zou dichtingsstrips kunnen aanbrengen: zie vb hier

https://www.multibazar.be/dichtingsstrip-zelfklevend.html?utm_source=bouwinfo.be&utm_medium=website&utm_campaign=partnersite
5 jaar geleden
Je zou tochtstrip of tochtband kunnen gebruiken. Zelf gebruik ik zelfklevend vilt (voor stoelpoten e.d.) op bepaalde plekken zodat de deur niet meer rammelt.
Toegevoegd op 11 september 2018 08:49: afbeelding
Plaatje bij antwoord