Mijn laminaat ligt hoger dan mijn dorpel, hoe los ik dit op?

Ik ga laminaat in mijn appartement leggen. De betonnen onder vloer in elke kamer verschilt qua hoogte.
Ik ga zelf ondervloer platen neerleggen omdat het een appartement is (van die groenes). En daar boven op dan het laminaat.

In de woonkamer en slaapkamer zal dit geen probleem zijn maar in de hal en de keuken hebben de dorpels verschillende hoogten. In de keuken is hij zelfs maar een halve centimeter.

Nu weet ik vrij zeker dat mijn laminaat hoger gaat liggen dan de dorpels en heb ik geen idee hoe ik dit op een goede manier kan oplossen.

Ik hoop heel erg dat iemand mij een goede tip kan geven. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.1K
bamibal
5 jaar geleden
Als je laminaat zo hoog komt te liggen, kunnen de deuren dan nog wel open? Verder zou je kunnen overwegen om het laminaat aansluitend door te leggen, zodat je geen drempels meer ziet. Of je moet je drempels hoger maken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou de dorpels eruit slopen, en het laminaat doorleggen, is esthetisch ook veel mooier.
paulus811
5 jaar geleden
Waarom neem je dan van die dikke platen en niet een rol ondervloer van bijvoorbeeld Silencio (erg geschikt voor een appartement)? Dat scheelt je 5mm en dat kan genoeg zijn om het dorpelprobleem te voorkomen.

Antwoorden (2)

Daar is een prima oplossing voor, en bij mijn weten de enige.
Haal de deur er uit,en zaag er een strookje af aan de onderkant.
En vervang de dorpel voor een hoger exemplaar.
Wel vooraf goed meten, zodat je in één keer goed uitkomt.
Je kunt er ook voor kiezen de dorpel helemaal weg te laten, en het laminaat door te leggen van de ene ruimte naar de andere.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie maar dat is helaas nier mogelijk. De vloeren liggen behoorlijk oneven. En als ik in de deur zaag of de dorpel eruit haal krijg ik ook ruzie met de woningbouw. Dat was eerst ook mijn idee maar helaas. Ik zal iets anders moeten vinden. Toch bedankt
simpel, je dorpel verhogen;)