Hoe verwijder je het best kalk van een glazen douche scherm ?

We hebben een nieuwe badkamer laten installeren . Met keramische tegels en glas dat speciaal behandeld zou zijn tegen kalk . Nu vragen we ons af met welk product we onze badkamer en glazen douchewand proper kunnen maken en houden ????

Toegevoegd na 53 seconden:
kalkvrij maken en houden

6 jaar geleden
2.8K
Rieneke1
6 jaar geleden
Hang een wisser bij de hand en gebruik die na iedere douchebeurt op je douchewand. Verder gewoon schoonmaken met een sopje van zachte zeep.
jodyenboyke
6 jaar geleden
De kalkreiniger van de Wibra is ook heel fijn!
doralien
6 jaar geleden
Ik gebruik een wisser en na iedere douchebeurt droog ik mijn douche met micovezel doek , doch we hebben veel kalk in het water :(
Rieneke1
6 jaar geleden
Gebruik geen agressieve zuren zoals antikal, want dan heb je geen kalkaanslag maar ook geen tegels meer. HG heeft kalkweg schuimspray speciaal voor op keramische tegels. Maar voorlopig zou ik me beperken tot een sopje van zachte zeep.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een sopje van zachte zeep heeft geen effect op kalkaanslag. Azijnzuur helpt wel, maar is niet altijd vriendelijk voor metalen, de diverse antikalkmiddelen zijn dat wel.
Zuur tast tegels niet aan, alleen de voegen, als die op cementbasis gemaakt zijn. De moderne voegmiddelen worden niet aangetast.

Het beste antwoord

Mijn manier is om schoonmaakazijn in een plantensproeier te doen en de glazen douchewand er licht mee in te sprayen dat het niet gaat lopen.
Als het opgedroogd is, nog eens herhalen en daarna nawassen en streeploos droog zemen. Daarna koop je een bus spray die je in de auto gebruikt tegen condensaanslag ( Action of automaterialen) en spuit daar alles mee in.
Even met een doekje uitwrijven en zo elke maand een keertje opnieuw sprayen. Toekomstige kalkaanslag heeft geen vat meer op het glas.

Het is wel weer zo dat het glas ook niet meer "beslaat"tijdens het douchen en je dus min of meer "te kijk" staat als de badkamerdeur niet op slot is.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Antikal werkt bij mij het beste maar driehoek schijnt ook goed te zijn. Je brengt me aan het twijfelen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/03/omas-alleskunner-is-weer-helemaal-hip-13813678-a1579802
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zal altijd even stinken, maar een plastic schuursponsje met schoonmaakazijn maakt het altijd glanzend schoon. Ook trouwens het ouderwetse middeltje van oma.
En schoonmaakazijn kost maar een schijntje vergeleken met antikal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb supergoede resultaten op oud kalk met onverdunde blue wonder, maar dan de roze inhoud.