Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je deze ikea meubels met deze verf beschilderen, of is dit wellicht gevaarlijk?

Een meubel van polypropeen, en een standaard pax kast van spaanplaat, hardboard, ABS (kunststof), polypropeen, folie.

We hebben een halve pot verf over, gebruikt voor iets anders, en nu wil mijn zoon een paar andere meubels dezelfde kleur geven.

Het pakt wel, en effect is leuk. Maar mijn vraag: kan dit wel of is dit eventueel giftig? Kunnen er door de combinatie van meubel materiaal (vooral polypropeen) en de verf gevaarlijke dampen ontstaan?
Ik bedoel dan na het drogen.


De verf: bindmiddel AC, titaandioxide, calciumcarbonaat, silicaten, water, additieven, conserveringsmiddelen.
Bevat 1,2-Benzisothiazol-3(2H)-on, 2-Methyl-2H-Isothiazol-3-on, mengsel van 5-Chloro-2-methyl-2H-isothiazol-3-on en 2-Methyl-2H-Isothiazol-3-on.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Polypropyleen en polyethyleen zijn niet overschilderbaar, en hecht geen verf op. Dat is niet gevaarlijk, alleen lastig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alle stopffen die je noemt zijn bestanddelen van de verf, die zolang je ze niet opeet niet schasdelijk zijn. Dat geldt overigens voor alle verf, ook de zogenaamde natuurverven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje wel, ik had dat gelezen maar zoon had het getest en het zit er mooi op. Hoe dat kan weet ik ook niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het blijft er wel op zitten, maar gaat er bij geringe belasting weer af. Het hecht niet zoals je van verf verwacht.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding