Dit lijkt mij een onderdeel van een zeer oude balans.
Voor zover ik het kan uitmaken op de foto's is dit het horizontale gedeelte waar nog een gedeelte moet aanhangen waar de schaal met het te wegen product in moet en nog een gedeelte dat de weger in de hand moest houden of ophangen.
Bekijk de bijgevoegde foto maar eens

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto wil blijkbaar niet, we zullen eens proberen met een link
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste WWDiver1, jouw antwoord kan mij niet overtuigen. Het dunne einde ziet eruit als een platte schroevendraaier, maar dat is het niet. Ik zie er geen enkele vergelinking in met de balansfoto die nog is toegevoegd. Om het dikkere deel met de diverse gaten en de smallere open sleuven vanuit deze gaten zit een schuifbare 'strop' die verschoven kan worden en vastggedraaid met een schroef waaraan een rond, plat ' greepje' zit. Aan de andere zijde heeft deze ' strop' een plat rond deeltje dat naar een kant wijst. Misschien komt er nog een duidelijker en voor mij overtuigender, aannemelijker antwoord; voorlopig ben jij de enige die een reactie gegeven heeft! Dank daarvoor!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hey Rudolfus,
ik blijf er toch bij dat wat jij toont een onderdeel is van een oud weegtoestel, als ik het goed heb noemde men dit een unster. Dat het door jou getoonde onderdeel er niet hetzelfde uitziet als op de door mij bijgevoegde foto is te wijten aan het feit dat dit soort unsters in vele modellen en uitvoeringen bestond. Ik heb de foto ook maar toegevoegd om je het principe te tonen en je te wijzen op het feit dat je enkele onderdelen mist. Het deel dat jij hebt is het deel waaraan alle andere onderdelen werden opgehangen en de schaal waarin het te wegen voorwerp/product werd gehangen is dat verschuifbare deel. Het deel waaraan de contragewichten werden gehangen is het op een punt uitlopende deel en dan is er nog een deel waaraan alles moet worden opgehangen respectievelijk in de hand gehouden worden dat net voorbij het dikke deel werd bevestigd. De verschillende inkepingen in het dikke deel dienen ervoor om het mogelijk te maken ook redelijk zware dingen te wegen. Hoe dichter naar het midden de schaal werd gehangen hoe zwaarder het te wegen voorwerp kon zijn daar dit soort balansen werkt op het hefboomprincipe.
Dus voorlopig blijf ik erbij dat het onderdeel op de foto een deel van een oude unster is.