Mag ik dit mes kopen vanuit Duitsland?

Ik wil graag dit mes kopen bij de Duitse Amazon. Maar nu vroeg ik mij af of dit mes wel legaal is en of ik dit zomaar kan bestellen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wil helpen. Bij voorbaat dank. Is het trouwens een probleem dat ik nog geen 18 ben?

link naar mes:
https://www.amazon.de/gp/product/B01LYPWY6G/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A30Q827TJCY159&psc=1

Toegevoegd na 36 seconden:
legaal in nederland*

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Deze zou je zonder problemen moeten kunnen bestellen.
Los van de vraag wat je er mee wil gaan doen kan het dragen er van wel problemen geven.
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/2015-07-01#1_Artikel2
Amadea
6 jaar geleden
Wat is er toch aan de hand dat scholieren met een mes (willen) rondlopen en zelfs in staat zijn om daar anderen mee om het leven brengen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik gebruik dit mes niet voor verkeerde doeleinden, ik ben al fan van messen sinds ik mijn eerste zwitserse zakmes kreeg van mijn opa. Ik verzamel al erg lang messen en dit mes vond ik een leuke toevoeging aan mijn collectie omdat ik nog nooit zo'n soort mes heb gezien.

Antwoorden (1)

Zulke messen zijn ook gewoon in Nederland te koop, bv. https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/militaire-en-tactische-messen.htm.
Er is 1 Europese markt. Pas als je volwassen bent mag je zelfstandig rechtshandelingen verrichten, zoals een aankoophandeling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus ik mag dit niet bestellen omdag ik nog geen 18 ben?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, maar dat is niet omdat het een mes is. Je bent minderjarig en daardoor niet zelfstandig handelingsbekwaam, in juridische termen.
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Handelingsbekwaamheid Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend aan de minderjarige, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten. Conclusie: Als je ouders het goed vinden kun je iets bestellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah oké, mijn ouders vinden het prima. Dus in principe zou ik dit zonder problemen moeten kunnen bestellen neem ik aan.