k wil een windmolen maken met een loopband motor. Ik vroeg me af of er een motor is die er op lijkt? ik kan nergens een goedkope motor vinden. di

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is voor een school opdacht dus ik kan geen honderden euro's uitgeven. wij willen hier Afrika mee gaan helpen voor energie van een vrouwenschool.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Reddie
7 jaar geleden
Een windmolen "verzamelt" windenergie.
Een motor "gebruikt" energie.
Hoe wil je die twee met elkaar vergeljken?
En wat heeft die loopband er mee te maken?
TurfGraver
7 jaar geleden
Zoek dus op generator...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft vraagsteller gelezen dat een loopband motor ook als dynamo kan werken. (en dat zou wel eens kunnen kloppen) Dan zou ik om te testen op zoek gaan naar een defecte loopband. Een generator waarvan de motor kapot is kan ook.
Een dynamo uit een auto of vrachtwagen lijkt me ook een goeie om mee te starten. (auto sloop)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Een windmolen "verzamelt" windenergie.
Een motor "gebruikt" energie. " Motor <=> Generator ? Zet maar eens 6V op je fietsdynamo.

Antwoorden (1)

Dat je naar een motor van een loopband zoekt, komt waarschijnlijk omdat die een vertraging heeft, die ook als versnelling te gebruiken is. Verder is elke motor als generator te gebruiken, maar hoe dat moet, gaat te ver voor deze site.
Ga daarvoor naar windmolen sites. Dat is geen eenvoudige materie, maar zeker de moeite waard om er in te duiken!