hoe kun je nieuw koper versneld groen maken ipv van 25 jaar wachten op oxidatielaagje volledig?

(kwasten met zoutzuur of gootsteen-ontstopper en na kwartier afspoelen?)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat staat hier haarfijn uitgelegd: http://nl.wikihow.com/Koper-laten-oxideren

Het beste antwoord

Gebruik een mengsel van zout en azijn om koper versneld te laten oxideren met een groene patina. (gek genoeg kan het ook met gekookte eieren)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet het zout/azijn mengsel met een kwast aanbrengen, of een beetje tamponneren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
die website erbij was geweldige tip, dank!