Beschadigen Pritt Buddies een poster na langere duur?

Ik heb een waardevolle poster en ben aan het kijken voor een oplossing om hem op te hangen zonder frame. De poster is dubbelzijdig, maar mijn vraag is: Ontstaan er vlekken o.i.d. na het gebruiken van de buddies na een langere periode op de poster? Laat het sporen achter?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
BarendV
7 jaar geleden
Uit ervaring lieten ze inderdaad een soort olie-achtige vlek achter op een poster na ongeveer acht jaar aan de muur gehangen te hebben. En ze waren de plakkracht kwijt ondanks dat ze nog kneedbaar waren. Zijn posterklemmen wellicht een optie?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Ga ik eens naar kijken!
Amadea
7 jaar geleden
Als de poster echt waardevol is zou ik 'm laten inlijsten.

Antwoorden (2)

Bij mijn werk lieten ze de poster niet eens meer los. Eromheen zat een vlek maar hiervan was op de voorkant niets te zien.
Ik zou ze niet gebruiken voor een waardevolle poster
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hmm, jammer. Bedankt voor je antwoord!
Beschadigen is een groot woord. De kans dat je bij het verwijderen nog een 'cirkeltje' of afdruk ziet op de posters is bijna 100%. Zeker als je de poster lang laat hangen.