Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help! Mijn laminaatvloer gaat op sommige plekken bol staan! Hoe kan dit en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

'Bol staan' is op 2 manieren uit te leggen:

- Een aantwal planken komt los van de vloer, en de vloer als geheel staan bol: Bij het leggen heb je niet genoeg ruimte gehouden tussen de laminaatvloer en de muur. Door een veranderende vochtigheid in huis (Ben je de verwarming minder gaan gebruiken?) is het laminaat iets uitgezet en staat nu klem tegen de muur. Contreleer of je ergens het laminaat wat kleiner kan maken, door bv de laatste plank er uit te halen en af te zagen / vijlen

- Een enkele plank vertoond 'blazen'. In dit geval is er water in de plank gekomen, en het materiaal waaruit het gefabriceerd is (Vaak MDF) is opgezwollen. Dit is eigenlijk niet terug te draaien. Een nieuwe plank er in zetten is de enige manier om het echt kwijt te raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dan is er op een of andere manier vocht bij gekomen.
je doet er helaas niets aan, behalve nieuw leggen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat is overduidelijk een vochtprobleem.

Zoek uit waarom het vochtig is, bijvoorbeeld een lekkende radiator?

Het is geen garantie maar door het goed te laten drogen nadat je het vochtprobleem hebt aangepakt
heb je kans dat het laminaat weer terugtrekt!
Zet wat bakken met zout neer dat trekt vocht aan!
De verwarming paar standjes hoger!

Bij ons is het namelijk ook goed gekomen na een lekkage!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel de aangegeven ruimte aan de zijkanten aangehouden? , is er niet voor niets, ik had hetzelfde probleem, zelfs nadat ik ze twee weken had laten "wennen" aan de nieuwe omgeving, te krap gelegd, en zat totdat ik alles opnieuw gelegd, met voldoende ruimte vanaf de wanden, geen probleem meer ondervonden.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding