Hoe kan ik het beste sleuven in de muur maken? Voor electra-leiding.

Ik zoek een manier om gemakkelijk (en goedkoop) een aantal electra-leidingen in de muur aan te leggen.
Een sleuvenfrees kost al snel € 100,00 en om te huren ben je ook een berg kwijt.

Wel heb ik een slijptop, is dit een beetje te doen? Of zijn er andere manieren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Waar is de muur van gemaakt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een stenen muur, ik neem aan beton. Ik weet niet?
ronron1212
7 jaar geleden
Je ziet toch wel het verschil tussen een beton muur en een stenen muur?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals ik al reageerde. Ik weet het niet. Een gestuucte stenen muur, oogt naar mijner inzien hetzelfde als een gestuuce betonnen muur.
ronron1212
7 jaar geleden
Moet je toch even uitzoeken je kunt beton niet frezen dat moet je hakken. Steen kan wel gefreesd worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het een nieuwbouwhuis is, en het is een muur die je deelt met de buren of het is een zijmuur, dan is het vaak een betonmuur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beton kan juist alleen maar gefreesd worden, hakken is veel meer werk.
Wel met een sleuvenfrees met twee diamantbladen zoals deze:
http://www.freesmachineshop.nl/product/158010/powerplus-pow222.html
Te koop op marktplaats nieuw voor rond de 70,- en die verkoop je als je klaar bent weer voor rond de 50,- Belangrijk en duurder is de stofzuiger, maar die zijn niet duur om te huren.
https://www.boels.nl/huren/reiniging/zuigen/stofzuiger Met een slijptop kan als je er een goeie bouwstofzuiger bij houdt, maar dan nog zal het stoffig worden.
Zonder stofzuiger zal het zeeer stoffig worden, das niet gezond. Als je doet zonder doe het dan op een winderige dag met twee ramen tegen elkaar open zodat het binnen ook waait. Kijk wel of de buren de was niet buiten hebben hangen. Het zal er vanaf buiten uitzien alsof het huis in de fik staat..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Een sleuvenfrees i.c.m. een gehuurde stofzuiger lijkt me dus het makkelijst. Het is in een appartement op de 3e verdieping. Met aan weerszijden buren. Waarschijnlijk dus beton.
dudemeister
7 jaar geleden
overleg met je buren of die ook niet willen frezen anders kost het jou €100 - frees ik haha - grapje

Antwoorden (1)

Het gemakkelijkst is een sleuvenfrees huren. Dit geeft veel minder stof en de sleuven zijn gelijk goed van breedte en diepte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je toch aan het verbouwen bent, moet je niet op € 100,- bezuinigen.
jc54
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Moet het geen beton zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kopen en na de klus weer verkopen heeft mijn voorkeur, dan kan je rustig je gang gaan en vaak nog goedkoper ook.
Een geschikte frees kan ik zo snel ook niet vinden bij bo-rent of boels.