Hoe kan ik larix hout behandelen?

Bij een overkapping het lariks hout eerst behandelen voor samen stellen of eerst grijs laten worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet nodig. En het wordt vanzelf wel grijs. Die verkleuring tegengaan (en wellicht de duurzaamheids iets verhogen) zou de enige reden zijn het hout te behandelen.

https://eppinga.nl/hoe-hout-behandelen/

Toegevoegd na 1 minuut:
Het behandelen zou je kunnen doen met beits of met olie, of coaten. In de link staan daar ook voorbeelden van. Je kunt zowel het hout vooraf behandelen, als wachten tot de overkapping klaar is en dan behandelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, alleen larixhout dat in de grond staat dient behandeld te worden, bij voorkeur met een rubbercoating.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is voor de duurzaamheid denk ik wel handig ja, zeker in natte grond. Maar een overkapping zet je denk ik niet zo op de grond ?? De mijne (zelfde hout) staat op betonnen "funderingsblokken", alle hout is bovengronds. Het spul is loodzwaar.