Hoe kun je spotjes inbouwen in een bestaand (betonnen) plafond?

Ik wil graag spotjes in mijn plafond hebben, maar het plafond is van beton. Uiteraard zal er iets voor de stroomvoorziening moeten gebeuren, maar ik vraag mij af wat allemaal mogelijk is.

Een verlaagd plafond of een spanplafond is een mogelijkheid, maar dit is nogal prijzig voor mij.

Zijn er andere mogelijkheden om spotjes in te bouwen in een betonnen plafond?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (1)

Spotjes in een betonnen plafond bouwen is niet mogelijk.

1 De warmte die de spotjes leveren kan niet afgevoerd worden waardoor de levensduur van de spotjes beperkt zijn (ook led geeft warmte (printplaat)) .

2 Een betonnen plafond is de steun tussen de buitenmuren, het plafond houdt de buitenmuren op gelijke afstand, indien men er grote gaten in gaat frezen bestaat de kans dat de structuur van het beton ernstig aangetast wordt en het plafond zijn draagkracht verliest.