houten jaloezie verven kan dat?

Houten jaloezie (cremé) in de keuken (dus vettig) wil ik wit verven. Zou dat lukken? En welke verf kan je dan het beste gebruiken of spuitbus?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
17.9K

Antwoorden (1)

Als je het engelengeduld kan opbrengen om monnikenwerk te gaan verrichten dan zal dat lukken. Je zal moeten beginnen met de jaloezieën geheel te demonteren waarbij dus de koortjes en de band ook verwijderd moeten worden en gereinigd of vervangen.
Vervolgens kun je de houten lamellen vetvrij maken met een ammoniak of st marc ontvetter. dan licht opschuren met fijn schuurpapier en vervolgens aflakken of spuiten met een spuitbus. (alle delen afzonderlijk)
Het beste lijkt mij een cellulose verf/ lak of verf/lak op terpentine basis. Vervolgens kun je het geheel weer monteren. Met een spuitbus kun je dus niét in één keer de klus klaren omdat je de touwtjes en banden meespuit.
Mijn advies is: koop nieuwe: M.i. ben je dan ook nog voordeliger uit dan alle spullen aan te schaffen om te gaan verven. Zo duur zijn houten jaloezieën ook weer niet. Succes.

https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_nlNL526NL526&q=houten+jaloezie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed advies, al verschilt de prijs van houten jaloezieën nogal per bedrijf, zeker als ze op maat gemaakt zijn, kan de aanschafprijs hoog liggen, maar wat het verven betreft klopt de volgorde en het type verf. Kies wel voor een verf van een goed merk, dit schildert makkelijker en je merkt het kwaliteitsverschil in de loop der tijd. Doe liever 2 lagen, dan 1, omdat zakkers snel ontstaan als de laag te dik is. + Voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea: Dank voor je aanvulling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Succes en hoop dat je wat aan mijn advies en toevoeging van crea wat hebt.