Bestaat er een goedkope lamp die alleen in het donker/schemering aangaat en alleen bij bewegingsdetectie?

Hoi hoi,

Ik vraag me af of er lampen bestaan met bewegingssensor, maar die alleen bij schemering of donker aan gaan. Dus pas als het aan deze twee voorwaarden voldoet, dat hij aan gaat.

Ik kom alleen 'complete' lampen tegen voor tientallen euro's, maar ik wil alleen een lamp die je in de fitting draait met zo een dergelijk sensor. Deze ben ik wel tegengekomen, maar alleen als het donker is gaan ze aan (ongeacht of er wel/niet beweging is) of alleen bij beweging gaan ze aan (ongeacht of het licht of donker is) en ik wil dus een combinatie hiervan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt wel fittingen met die sensoren erin, die draai je in een bestaande fitting , en daar komt dan de (gewone) lamp in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorbeeld:
http://www.eco-logisch.nl/Ecosavers-Pir-Lamphouder-met-sensor-3010

Het beste antwoord

Ja die zijn er.

Een zogenaamde aanwezigheids detector van light things

Wij hebben die zelf bij de Multmate gekocht, maar kan er helaas geen link van vinden.

Je kunt de tijdsduur instellen hoe lang de verlichting aan moet, en je kunt qua lichtsterkte instellen wanneer de lamp moet gaan branden, dus in donker altijd maar bij hogere lux Sterkte niet, is zeer eenvoudig in te stellen.

Bevalt ons prima

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een losse sensor die je aansluit tussen lichtschakelaar en lamp, zit dus geen ingebouwde lamp aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er zijn lampen met licht donker schakeling inderdaad, maar niet met ook een pir bij mij weten, maar een losse pir kost 12 euro dus als je de pir na de licht donker schakelaar zou aansluiten moet je hetzelfde effect krijgen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je! Multmate is helaas failliet gegaan (zie onlineveilingmeester) maar Praxis levert ook lampen van Light Things.

Andere antwoorden (1)

Nee.
Losse lampen met ingebouwde bewegingssensor en licht-donker sensor zijn er niet. En al zeker niet goedkoop.
Met licht-donker sensor kan wel, maar met bewegingssensor wordt moeilijk, omdat deze afgesteld moet worden.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik geef jc54 gelijk, een bewegingssensor moet de omgeving kunnen "zien" om te weten of er beweging is. Als je die sensor in de fitting doet, dus aan de binnenkant van je armatuur hebt zitten reageert ie niet.