Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik hout met acrylverf overschilderen?

Ik heb een ikea hobbel eland (massief rubberboomhout, Acrylverf) die ik graag van een ander kleurtje wil voorzien. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eerst ontvetten, dan schuren met een fijn schuurpapier mits je hem helemaal kaal wil schuren, dan begin je met grof en gebruik je daarna steeds fijner schuurpapier tot het oppervlak geheel glad is, dan stof afnemen en in de grondlak zetten. Vervolgens licht opschuren met een fijn schuurpapier, stofvrij maken en aflakken met een lak op waterbasis, begin bij voorkeur met hoogglans, de tweede en eventueel derde laag kan met zijdeglans, of matte lak op waterbasis. Gebruik de juiste rollers en kwasten voor deze verf. Hou de droogtijd aan die beschreven staat op het blik tussen de lagen in. Breng de verf niet te dik aan, zo voorkom je zakkers. Kies een van de betere merken verf, deze verf vloeit beter uit, wat een vlekkenloos en streeploos resultaat geeft. Sigma, Histor, of Sikkens bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding