Hoe kan ik zien of iets is gepoedercoat?

Ik wil weten of mijn hekwerk is gepoedercoat of geschilderd. Dit voor een nieuwe kleur

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dit soort hekjes wordt normaalgesproken gemoffeld ( gepoedercoat). Het is met name te zien aan de regelmatigheid waarmee de laag is opgebracht. Als het geschilderd is kan je de sporen van de kwast( haren) of roller (sinasappelhuidje) terug zien. Als het gespoten is dan wordt het lastiger. Je zal dan met een verfkrabber moeten proberen of de laag te verwijderen is. Bij een gespoten laag lukt dat wel, bij een gemoffelde laag krijg je dat met een krabber niet verwijderd.