Hoe krijg ik de serre warm in de winter?

Ik woon in een flat(5 hoog) met een grote serre. Deze wordt op dit moment gebruikt als speelkamer voor mijn dochter.
Echter, nu de temperaturen dalen, is het steenkoud in de serre. Een kleine heater heb ik al staan, maar dit haalt amper wat uit.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om het warmer te krijgen in de serre?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is de situatie van de serre? Glazen dak? Dubbel glas?

Antwoorden (4)

We hebben het hier niet over mooi maar doeltreffend: bouwplastic aanbrengen uit één stuk en alle ramen mee isoleren. Doek ophangen onder geheel plafondoppervlak zodat de stijgende warmte minder stijgt. Eventueel een plafondventilator ophangen om de warmte naar beneden te duwen. Qua warmtebronnen kan je denken aan keramische kacheltjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Bij kou wordt over het algemeen geadviseerd om een plafondventilator niet te laten blazen, maar te laten zuigen. Koude lucht wordt omhoog gezogen, en warme lucht wordt via de wanden omlaag geleid.
Zorg de kamer vol warme kleuren is, rood, geel, oranje laten de ruimte minimaal 2 graden warmer voelen, doe dit met verf of behang, kies ook dikke gordijnen in deze kleur(en),maar denk ook aan de vloer, met behulp van een vloerkleed, of tapijttegels krijg je een vrolijk, warm effect. Kies een bijverwarming die veilig voor je kind is, maar ook past bij de ruimte die je moet verwarmen:
http://www.kieskeurig.nl/bijverwarming/informatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik het goed begrijp een balkon dat afgesloten is, of kan worden afgesloten, met glas.
Als de vloer niet bekleed is: dik tapijt.
Als de woonkamer aan het balkon grenst: warmte van woonkamer naar balkon.
Als dat mogelijk is plafond isoleren.
Als het geheel omgeven is door enkel glas zou je een voorzetwand kunnen overwegen.Dat is niet goedkoop en lastig met opslaan in de zomer.
Al deze maatregelen voorkomen niet dat je moet bijverwarmen.
Andere speelruimte is meer voor de hand liggend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je geen terrasstraler neerztten? Ook infrarood verwarming zou een optie kunnen zijn. Ik weet nog dat mijn moeder, op de koude kinderkamer (toentertijd nog geen centrale verwarming) altijd zo'n gloeilamp neerzette bij het badje ritueel of het aankleden. Tegenwoordig zijn die een stuk moderner en zelfs iin design stijl. Zo'n infrarood paneel kan je ophangen aan het plafond, maar ook aan de wand en is er in verschillende kleuren of als spiegel.
Het schijnt een duurzame en (kosten) effecieve manier van verwarmen te zijn.
Check hier bijv. eens voor een idee;
http://www.verwarminghandel.nl/Infrarood-verwarming
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vloerverwarming is in deze situatie niet effectief. infraroodstralers aan het plafond is de beste oplossing. Werken die op elektriciteit, dan is waarschijnlijk een aanpassing van de aansluiting nodig. Aansluiten op de CV is mogelijk, maar daar is in Nederland weinig ervaring mee.Wordt allen in b.v garages toegepast.
https://www.polarheat.nl/infrarood-verwarming
http://www.kerkhoff-groesbeek.nl/cv-installaties/vloer,-wand-plafondverwarming/