Bureuablad in de white wash zetten, maar met welke methode?

Ik maak een bureau van steigerplanken. blank geschuurd dus spiegelglad. Wat is de beste manier om deze de white wash uitstraling te geven? Moet boenwas of met white wash verf? Wat is het beste. Ik zie overal blikjes met was maar tref ook blikken beits aan die de white wash look geven. Wat is het verstandigste en mooiste?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

white wash kun je er het beste op zetten door het met een doek in te wrijven dan krijg je het gladste resultaat reken wel als het een bureau is dat je op bepaalde plekken slijtplekken krijgt .
boenwas is ook een goede optie dan is het een kwestie van een sopje er over en opnieuw inwassen het is maar wat je zelf makkelijker vind en mooier
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het meest praktisch op een bureaublad is white wash verf. Er is tegenwoordig white wash verf voor steigerhout in de handel (zie links)
Hiermee geef je je steigerhout snel een whitewash laag. Opbrengen met een kwast, even nawrijven met een doek en klaar. Wil je een witter effect, dan schilder je nog een laagje. Net zolang totdat je het wit genoeg vindt.
Verf is krasvaster dan boenwas, vandaar dat ik voor verf zou kiezen.
Om de steigerhout white wash nog krasvaster te maken kun je er nog een laagje watergedragen parketlak opzetten. Let op alleen watergedragen lak gebruiken. Verf op terpentinebasis vergeelt en maat dat je white-wash een creme-wash wordt in de loop van de tijd.