Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit je elektradraad aan met een klemsysteem?

Ik wil een lamp aansluiten bij een bestaande lamp. De plus- en mindraad van de bestaande lamp zitten vast in een soort klemsysteem (dus niet met schroefjes) . Eruit trekken is makkelijk. Maar hoe krijg ik ze er weer in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je steekt ze er met enige kracht zo ver mogelijk in (nadat je er een stukje isolatie hebt afgestript, natuurlijk).
Dat je ze er makkelijk uit kunt trekken kan niet kloppen. Dan is de connector defekt, en moet je hem vervangen.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nee, excuus Reddie. Ik moest flink trekken. Maar kan ik ook twee draden tegelijk indrukken.? (de één is een dikke draad de ander een écht electriciteitsdraad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het klemsysteem heeft een knopje om de draad er uit te kunnen trekken. Is het soepel draad, dan moet er een glad adereindhulsje om zitten, om de draad er weer in te krijgen. Heb je de draad er zonder dat hulsje uitgetrokken, dan is het klemsysteem onbruikbaar. Bij de meeste klemsystemen kun je er twee draden naast elkaar insteken. Dat gaat alleen met massief draad of een adereindhulsje.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding