welke kleur rood is kitchenaid rood?

Ik wil mijn verwarming in mijn keuken rood maken, alleen wil ik het de gelijke kleur hebben als mijn kitchenaid hebben. is dat Ral kleur 3011?

ik ken zelf maar 3 kleuren rood, licht rood, donkerrood en rood. ik zie het zelf niet. ;-)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Amadea
8 jaar geleden
Het is metallic rood. Mijn Sigg waterfles heeft dezelfde kleur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Indertijd wilde ik mijn keuken in dezelfde kleur als mijn keuken, bij de fabrikant de kleurcode opgevraagd. Weet je zeker dat je de juiste kleur hebt.
Amadea
8 jaar geleden
Maar als je al een keuken hebt dan weet je de kleur daarvan toch, Tjidske?

Antwoorden (2)

De kleur is in elk geval rood, robijnrood om precies te zijn, en dat zou ral-nummer 3003 of eventueel 3024 (briljant rood) kunnen zijn. Echter, dit is een metallic verf, en RAL-kleuren zijn volgens niet altijd identiek voor metallic lakken ,die je weer moeilijk kunt beoordelen op de computer. Daarvoor kun je vermoedelijk het beste naar een echte winkel.
Als je echter zoekt op metallic rood, zijn er verschillende lakken te krijgen, al dan niet voorzien van RAL-nummer. Let er wel op dat je voor een radiator wel lak moet hebben die tegen de warmte kan, dus dat zal de keus wel beperken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed antwoord Marleen!
Om eenzelfde, of bijpassende kleur te kiezen zou ik persoonlijk met een foto van je apparaat naar de winkel gaan en enkele stalen uitkiezen van de verf die op een verwarming kunnen. Dan thuis kijken welke echt het dichtste in de buurt komt. Of natuurlijk het hele apparaat meenemen...
Waarschijnlijk staat het apparaat niet in één zichtlijn en direct bij de radiator, dus een nihil kleurverschil zal echt niet storend zijn, evenals het verschil tussen metallic-lak-mat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Naar de fabrikant mailen voor de juiste kleurcode, heb ik gedaan voor de juiste kleur van mijn keuken, wekte perfect.
Je zou het eens kunnen proberen met de color app. Hiermee scan je de mixer en dan wordt de dichtbijzijnde kleur gezocht. Er bestaan namelijk meer kleuren dan ralkleuren. Je kan dan bij een verfwinkel bij je in de buurt de kleur nog ff bekijken om te zien of hij het inderdaad is. Of een klein blikje verf (250 ml) laten mengen in de keur.