Werken waterdruk verhogende douchekoppen echt?

Ik woon op 4 hoog en de waterdruk is aan de lage kant. Nu heb ik gelezen en gehoord over water verhogende douchekoppen. Zelf ben ik wat huiverig. Heeft er iemand ervaring mee en tips voor een werkende?
Zie deze link: http://www.agreatshower.com/ultimate-guide-high-pressure-shower-heads/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Als je de (advertentie)website goed leest, vindt je een dergelijke douchekop alleen werkt als de oorzaak van de lage waterdruk door de douche zelf komt.
Uiteraard kan een douchekop geen waterdruk genereren. Meer water komt er dus niet uit; hij kan alleen de straal afknijpen zodat het harder spuit (maar dus met minder water).
Amadea
8 jaar geleden
Is dat geen antwoord op de vraag in plaats van een reactie, Utrecht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zonder pomp kan je niet meer druk krijgen dan de druk die op de leiding staat.
Ook krijg je met een douche nooit meer water dan wat er uit de slang komt zonder douchekop. Een douchekop zal deze hoeveelheid altijd verminderen. Dat staat trouwens ook al in de link.
Belangrijk: Is op 4 hoog overal de druk laag of alleen in de douche?

Antwoorden (1)

nee, je kan er beter een boiler tussen plaatsen boven daar zit dan voldoende water is om meer druk te krijgen.
die douch koppen is een verkoop truck
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Een boiler levert alleen heet water zolang er tegelijk evenveel koud water in gepompt wordt.
Een boiler kan helpen als het probleem in de te beperkte capaciteit van de geiser zit. Dan is er niet genoeg vlam om bij een hoog doorstroomvolume het verse water nog voldoende op te warmen. Het doorstroomvolume kan zelf ook de beperking zijn. Een grotere geiser (met meer vuur en voldoende waterdoorlaat) zou dan echter meer voor de hand liggen. Een boiler kan best lekker veel heet water in voorraad hebben, maar het komt er nooit sneller uit dan dat er koud water in binnengelaten wordt. De uitstroom wordt namelijk voortgestuwd door de kracht en het volume per tijdseenheid waarmee het nieuwe water naar binnen gepompt wordt. En dat doet het waterleidingbedrijf. Eventueel geassisteerd door de extra opvoerpomp (hydrofoor) voor de hogere verdiepingen in de wat hogere gebouwen.