Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik bij de dakisolatie de pe folie over de latten en balken aanbrengen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
851
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jacob een advies.
Uit je vraag blijkt dat je niet voldoende weet over dakisolatie en mijn advies is zorg dat je goede informatie en advies inwint over je isolatieplannen. Een fout bij het isoleren kan op termijn grote gevolgen hebben voor je dak.
Meestal wordt de folie over de latten aangebracht maar ik weet over welk soort dak je praat en of er andere zaken zijn waarmee rekening moet worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke latten?
Panlatten of betimmering aan de binnenkant?
Thecis
8 jaar geleden
isoleer je aan de binnen of buitenkant, schuin of plat dak? Type isolatie? Heb je vochtdoorlatend of semi-permeable pe folie?
Gerardkh heeft een heel goed punt. Isoleren doe je niet zomaar. Bij isoleren hoef je geen folie aan te brengen, maar doe je het niet, kan je isolatie en dak gaan rotten. Bij verkeerd isoleren is het bijna zeker dat je dak gaat rotten. Laat je dus inderdaad goed informeren!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

de naam zegt het al pre folie breng het eerst aan tegen het dakbeschot.
Het is een damp werende folie die het vocht binnens huis niet tegen het dakbeschot laat condenseren om houtrot tegen te gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarschijnlijk isoleer je de balken niet mee want die hebben al een eigen isolatiewaarde. maar als je op de baken isoleert en deze dus ook inpakt zul je de folie over de balken moeten spannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding