Hoe kun je volieregaas (19x19x1.45mm dik) superstrak spannen over een lengte van 8 meter?

Ik ben met een voliere bezig en wil hier mooi strak mijn gaas op spannen. Het is gaas met een maaswijdte van 19x19mm en is 1.45 mm dik.

Hoe krijg ik dit gaas er mooi strak tegen zodat ik het kan vast zetten?

Maw hoe span ik dit gaas het beste op zonder het te beschadigen?

Toegevoegd na 4 uur:
Het gaas is 1 meter hoog en zit op een rol van 25 meter.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Het is niet mogelijk zo een lang stuk superstrak te krijgen.
Als je te weinig er aan trekt, gaat het hol of bol staan, trek je er te hard aan, dan rekt het gaas uit en krijg je golven in het gaas.
Je moet toch overwegen er palen tussen te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Ed, Er komt ongeveer elke meter een tussenpaal 68x68 te staan. Dus op zich heb ik steun genoeg. Ben benieuwd naar jouw oplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk er dan om dat je palen niet een klein stukje omgaan tijdens het spannen.
Zet het gaas vast aan de eerste paal, maar alleen aan een paar plaatsen in het midden van de paal.
Rol het gas nu geheel uit en zet het even vast aan een uitstekende spijker aan de laatste paal, zodat de rol gaas niet weer omvalt.
Kijk of het gaas nu recht zit.
Ga nu terug naar de tweede paal.
Trek het gaas strak tegen deze paal en terwijl de een het gaas strak houdt, steekt de ander een grote schroevendraaien, door een maas van het gaas, net achter de paal.
Nu kan je de schroevendraaien een beetje omwrikken, waardoor het gaas super strak gaat staan.
let op dat je de palen niet een klein beetje omtrekt.
Sla dan met een paar krammen het gaas vast in het midden van de paal, de rest komt later.
Sla de krammen er nog niet helemaal in, als er toch iets niet goed zit, kan je die krammen met een schroevendraaier er weer uit krijgen.
ga nu naar paal 3 en doe het zelfde tot dat je bij de laatste paal bent aangekomen.
Als het gaas naar wens zit, aan het eind het gaas op spanning houden, terwijl de ander de rest met krammen vast slaat.
Bij te weinig strak trekken kan je golven krijgen in het gaas, naar binnen of naar buiten.
Bij te veel strak trekken kan het gaas uitrekken
je hebt iedere meter een paal, dat maakt het een stuk makkelijker.
Een lastig klusje, alleen erg moeilijk dus minstens met zijn tweeën
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vervolg-------als het gaas aan de palen vast zit, dan het gaas van onderen en van boven vast zetten/ spannen.
Dus eigenlijk moet je aan de onderkant en de bovenkant ook een houten balk hebben.
Of een dikke draad spannen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 daar kan ik wat mee!

Andere antwoorden (2)

Dit kan het beste door een stuk gaas van 8,30 meter te nemen. (ik ga even uit van 2 mtr hoog) en het dan aan de eerste paal over de volle 2 meter vast te zetten de laatste 20 cm op te rollen op een stok of buis van 2 meter, dan kan je die stok met spanners of touw op 4 of 5 plaatsen strak zetten voor je over de lengte van 8 meter het gaas gaat vast zetten. wat ook stevigheid aan het gaas geeft is een dikkere staaldraad van zeg 4 mm op 1 meter hoogte, en dus 8 meter lang met een spanner tussen de palen zetten waar je het gaas met kleine draadje om de 30 cm aan vast kan zetten. hier zal je er wel op moeten letten dat je palen zwaar genoeg zijn, zodat je ze niet krom trekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het gaas is 1 meter hoog trouwens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 :-)
Tussen elke 2 meter een houten paal of metalen pin in de grond slaan en vastbinden aan het gaas!