Kan ik de plinten met uitsparing en klksysteem ook vastplakken met montagekit? Ga een stuk sneller....

Het betreft hier het merk Cando (1280)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (5)

Is mogelijk,maar het demonteren is dan later wel een stuk lastiger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Zou je kunnen doen, maar hoe ga je dat doen? Ga je het aan de onderkant vastzetten zodat het aan de vloer wordt vastgekit? Want dat moet denk ik geen probleem zijn, begrijp alleen het nut niet zo. Want ik ga er dan ook vanuit dat je geen isolatievloer gebruikt. Maar bijvoorbeeld rechtstreeks vastkitten aan het spaanplaat.

Wanneer je de kit wilt gaan doen in de messing en groef (dus het kliksysteem) dan vraag ik mij af of dit handig is. Probeer het eerst even. Want misschien als je teveel zet en het droogt op dat er een naat ontstaat omdat het hard wordt. Ik denk het eerlijk gezegd niet maar probeer het even anders heb je net de hele vloer gedaan en heb je overal naden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Cando 1280 is een muurplint die met slagschroeven of montagekit gemonteerd kunnen worden. Als je kit gebruikt moeten de muren wel vlak zijn, want anders heb je kans op kieren. Dit kan natuurlijk verhopen worden door de plinten aan te drukken, maar dat is vaak lastig op te lossen. Ook kun je bij kieren toch eventueel met een slagschroef werken en de kop later wegplamuren. De plinten zijn zo ver ik weet overschilderbaar.
Als je er snoeren in wilt wegwerken is een slagschroef een betere oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Waarom slagschroeven? Die krengen krijg je er bijna nooit meer zonder geweld uit. De plint weegt niets en kun je volgens mij veel makkelijker met een gewoon plugje en spaanplaatschoef vastzetten (als je perse wilt schroeven dan, want de bedoeling is dat je de bijbehorende clips gebruikt). Ik heb deze plinten ook en heb ze vorige week nog losgehaald om een kabel te trekken voor een nieuwe tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb ik de verkeerde benaming gebruikt voor de schroef met plug die ik wilde voorstellen. Je boort door de plint en daarna in de muur een gat van 6 mm in een boorgang , slaat de schroef met plug door de plint in de muur en draait de schroef aan.
paulus811
14 jaar geleden
Ja, dat is een slagschroef inderdaad. Maar je krijgt dat soort schroeven er bijna niet meer uit, omdat ze niet echt schroefdraad hebben maar een soort spijker zijn die je erin moet slaan (vandaar de naam slag-plug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb er wel een en zal je even een foto sturen. Oh, dat gaat natuurlijk niet als je een reactie plaatst. Misschien kan ik je via een ander manier bereiken via Goede vraag. Het is wel degelijk een houtschroef, maar dan iets langer en met op het eind een plastic plug. Het geheel past door een gat van 6 mm. incl. de plug. Als je hem eenmaal hebt vastgedraait, kun je later de schroef er gewoon weer uitdraaien, maar de plug blijft in de muur zitten. Heb je hem=
paulus811
14 jaar geleden
Hi Wildelely, waar je al niet een lange discussie over kunt hebben he ;-). Als de schroef er zoals je zegt weer uitgedraaid kan worden (en ik geloof je) dan is het een goed alternatief. Probleem met eerst een plug in de muur en dan een schroef door de plint, is dat het gaatje exact op dezelfde plek moet zitten als de plug en dat is nog best lastig. Je krijgt een + van me (he, das ook toevallig, zo ziet een slagschroef er van boven uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We komen er samen wel uit. Heb deze bevestiging zelf vaak gebruikt.
Kijk op de vraag:
Geef antwoord op de vraag "Wat zijn de voor en nadelen van kamperen ?" en daar vind je de afbeelding van de bewuste schroef. Groet en bedankt voor het kruisje op zijn kant.
Dat wordt alleen mooi als je een perfect vlakke vloer hebt. Als je tegels of parket hebt en een tegel of plank ligt hoger, dan sluit de plint niet meer netjes aan op de volgende (ik spreek uit ervaring, heb deze plinten ook). Met de clips kun je dat iets makkelijker corrigeren, door deze vaster te draaien zodat de plint er strakker op zit.

Vanzelfsprekend krijg je ze ook minder makkelijk los, dan wanneer je de clips gebruikt en heel moeilijk is het niet om de clips te monteren. Er zit een mal bij en je monteert er 1 per 40cm, zorg wel dat je de gaten boort met een boorhamer want met een normale boor kom je bijna niet door beton. Ik moet ze nog wel eens loshalen om een kabeltje eronder te trekken.

Zorg ook dat je ze in de hoeken perfect in een hoek van 45 graden zaagt, dat gaat eigenlijk alleen mooi met een electrische verstekzaag met hele fijne tanden.

Het zijn wel mooie plinten overigens, voor een niet te hoge prijs.
paulus811