Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er inbraakveilige hordeuren?

Ik wil een hordeur plaatsen naar mijn balkon en vroeg me af: bestaan er inbraakveilige hordeuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen enkele deur is werkelijk inbraakveilig (behalve misschien van de kluis van de ned. bank)
Echter, als je een stevige deur met tralies neemt, daarachter een hor-gaas zal die niet makkelijker te passeren zijn als willekeurige andere deuren met glas erin.
Uiteraard mag er geen sleutel in zitten die je kan omdraaien als je een gat in dat gaad snijdt en zal die hordeur over fatsoenlijk hang en sluitwerk moeten beschikken....

Is natuurlijk wel een beetje zelfwerkzaamheid en je hebt deurposten nodig waarin zowel een gewone als zo'n hordeur afgehangen kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, want door een hordeur loop je zo heen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moest even fronsen op deze vraag, het antwoord is natuurlijk 'nee', stel deze vraag eens aan je inboedel-verzekeraar. Je zal bij inbraak/diefstal te maken krijgen met een afgewezen claim omdat het gelijk gesteld word met 'de sleutel in de deur' laten zitten. Je schept een situatie waarbij je diefstal mogelijk maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hordeur niet, als je geluk hebt kan je gebruik maken van een kanteldeur en kan je dus de deur op de kierstand zetten en wel beveiligen terwijl er een hor is geplaatst die vliegen ed buiten houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het verlaten van het pand gewoon alle deuren normaal afsluiten. Bij terugkomst pas weer de hordeur gebruiken. Is anders vragen om ongenode gasten. Zo'n ramp is het toch ook weer niet, om bij thuiskomst even snel het huis te laten doorluchten. Hele dag hordeur er voor heeft helemaal niet zoveel meerwaarde.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding