Ik werk met een molen in Belgie moet binnenkort hout teren weet iemand een plek waar ik dat kan komen? het is in Belgie niet verboden

Teer gebruik is in Belgie niet verboden,
Dus vroeg me af als belgische molenaar waar ik dit voor mijn molen kan kopen

9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het mag, houdt niet in dat er geen andere opties zijn, ook voor je eigen gezondheid.
Aan de andere kant kan ik begrijpen je de traditionele manier wilt gebruiken.
molenaar
9 jaar geleden
In dit geval gaat het om mijn en van andere hun veiligheid
de stelling waar je oploopt dat teervervanger glij je gewoon uit a regenval bij t ouwe teer hadden wij dit niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een gebroken nek is inderdaad ook niet goed voor je gezondheid. ;-) Misschien verder vragen op een (Belgisch) forum over schepen?
Ik denk dat iemand die in Nederland nog iets heeft het voor eigen gebruik bewaard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teer
"Het alternatief is daarom uit te wijken naar scheepswerven in België, waar het gebruik van koolteer nog niet verboden is." Daar kan je het ook vast wel kopen. Bruine teer is trouwens wel (weer) toegestaan in Nederland, dat werkt vast een stuk beter dan teer-vervangers.
succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.koolteerencarboleum.nl
Zand of licht grind strooien helpt tegen gladheid.

Het beste antwoord

koolteer zul je bedoelen , is te verkrijgen bij bunkerstations voor de binnenvaart, en misschien ook nog wel bruine teer , het mag idd in belgie nog , degelijk spul maar kijk uit met erop smeren tijdens warm weer , het kan inbranden in je huid , suc6