In hoeverre vervuild gelhaard het klimaat in een ruimte?

L.S.,

Ik ben van plan om best veel gelhaarden (althans, potten in gelhaard) in me kamer te nemen. Alleen ben ik benieuwd in hoeverre het een negatief effect heeft op het gezondheid (en hoe gezond de lucht in mijn kamer is).

Ik lees op internet dat het beter is om te ventileren dan, maar dan vervalt bijna het hele functie.

Bestaat er ergens op internet een rekenmethode, zo van: Max. zoveel potten in een ruimte van zoveel m3 is verantwoord (oid.)

Vervolgvraag: In hoeverre verwarmt 1 pot een ruimte. Bijv. het aantal BTU. Zo kan ik het vergelijken met bestaande verwarmingsmethoden.

Nou ... Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
burgos
9 jaar geleden
Een paar van die gel potjes kan geen kwaad hoor,best gezellig,en zo moet je het ook zien,puur voor de gezelligheid.

Antwoorden (1)

Wij maken gel haarden,ik zou je aanraden niet al teveel gel te verbranden.
Het vervuild de lucht,en teveel is ook niet gezond,het is zeker niet het zelfde als kaarsen.
Je ruikt het ook behoorlijk hoor,er zit veel alcohol in dus maximaal 3 bakjes met gel,en ja, ook ventileren.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus het is eigenlijk meer voor de sier dan als bijverwarming? Er zijn op de markt gelhaarden waar wel 4 of 5 blikken in passen. Dit is bedoeld voor de grotere kamers (vanaf 25m2)?
burgos
9 jaar geleden
Nou het is voor de sier hoor,natuurlijk heb je er wel wat warmte van,maar dat is ook nog eens dure warmte,want zo lang doe je niet van een fles.
Natuurlijk is het wel gezellig,en dat is ook de bedoeling van zo,n haard.
Het is eigenlijk bedoeld voor als je geen open haard heb,en je kan hem overal neerzetten waar je wil.
Heb je een klein kamertje daar zal je wel wat aan de warmte hebben,maar kijk uit... wel luchten,anders word je er op de duur toch niet lekker van.