Hoe krijg ik mijn radiatoren terug warm?

Ik heb mijn expansievat moeten veranderen omdat dit kapot was. Helaas krijg ik geen warmte meer uit mijn radiatoren. Ik heb wel een expansievat gekocht van 25 liter. Het vorige was 18 liter maar was blijkbaar te licht omdat ik met 8 radiatoren zit.

Het expansievat zat vroeger in de ketel verwerkt, nu heb ik dit omhoog gehangen aan de muur (boven de ketel). Ik heb alles ontlucht, maar krijg geen warmte. De pomp slaat ook niet aan en de druk is 2 bar. De temperatuur van het water blijft zakken. Nu al 40 graden.

Wat doe ik verkeerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

heb je al je radiatoren al ontlucht? dat doe je door aan de bovenkant van je radiator het kraantje open te draaien met een radiator sleuteltje , de lucht eruit laten lopen tot er water uit komt dan weer dicht , en dit verhaal bij elke radiator , de radiator is dan volledig met water gevuld en verwarmt weer , voel ook even bij de kachelof de buizen van warm water , ook warm aavoelen zodat je zeker weer dat de kachel wel werkt

Loop even voor je zelf alles na , allereerst de radiotoren in het hele huis ontluchten , daarna even de waterstand nakijken en evt vullen tot iets boven zijn stand , vervolgens kunt u ook even de warm water kraan aanzetten zodat deze ook even doorloopt en evt de kachel terug zetten naar 15 graden en een half uur daarna op bv 21 graden ......... Misschien overbodig maar het gebeurt wel eens dat het gas nog niet is aangezet . Markvandebunt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100