Hoe kan ik me beveiligen tegen een klopsleutel?

Onlangs las ik over het fenomeen klopsleutel. Dit zijn speciale sleutels die zijn uitgevijld tot het maximale en kunnen daardoor een sleutel nabootsen. Er is zelfs een documentaire geweest op Nova een aantal jaren geleden. Mijn vraag is echter, hoe kan ik me hier tegen beveiligen en zijn er sloten die klopsleutel bestendig zijn?

Toegevoegd na 2 uur:
Onlangs las ik over het fenomeen klopsleutel. Dit zijn speciale sleutels die zijn uitgevijld tot het maximale en kunnen daardoor een sleutel nabootsen. Op http://www.lockpickcenter.nl/klopsleutels staat beschreven hoe deze slagsleutels werken. Er is zelfs een documentaire geweest op Nova een aantal jaren geleden. Mijn vraag is echter, hoe kan ik me hier tegen beveiligen en zijn er sloten die klopsleutel bestendig zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dit verhaal is alweer een tijdje oud. Intussen is de industrie hier op ingesprongen en hebben tegenwoordig alle grote merken cilinderfabrikanten hun cilinders standard voorzien van een anti-klop functie. Dan heb iik het uiteraard over 2** cilinders. Koop dus niet een willekeurige cilinder, maar ééntje van een gerenomeerd merk. Als je handig bent vervang je meteen alle cilinders voor een gelijksluitende set zodat je nog maar 1 sleutel nodig hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord.