Wat is geschikt hout voor maken van een ring en waar kan je dat kopen? (Liefst een adres in de buurt van Groningen)

Al enige tijd loop ik met het idee rond om zelf een ring te maken voor mijn vriendin, dat lijkt me namelijk bijzonder om te doen. Alleen heb ik geen ervaring met houtwerk en zou ook niet weten waar ik geschikt hout kan vinden. Ik kreeg de tip om fineerhout te gebruiken, maar na wat te hebben gegoogled kon ik niets vinden.

Is er iemand die hier wat vanaf weet?
Enorm bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou een zachtere houtsoort kiezen omdat die makkelijker te bewerken zijn. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor grenen dat laat zich goed bewerken. Fineerhout is erg dun en niet echt geschikt voor de onervaren hout bewerker. Het beste wat je kunt doen is eens even kijken op de site van de baptist dat is een site voor mensen die graag hout bewerken daar kan je heel veel informatie vandaan halen.

Ringen worden gesneden van hardhout. En vooral op de structuur van het hout dient je te letten. De eerste stap is goed te kijken naar voorbeelden in de winkels en vraag door. Als je een mooie ring ziet, vraag dan van welk hout is het gemaakt, hoe de structuur is van het hout. Daarna kun je zelf het gaan maken. Ik zou het onder leiding van een ervaringen houtbewerker doen. Deze heeft de juiste adressen waar je een mooi stukje hout kunt kopen. Meestal is het meer vinden, dan kopen, want het meestal heeft iemand een stukje liggen waar uit een ring gemaakt kan worden. Ik heb ook even gezocht op internet en ik kwam een "Wood-you-marry-me" ring tegen. Maar ik denk dat je dient te beginnen met het vinden van een stukje hout voor de ring. En met beste plek om hout te zoeken en te vinden is in een bos. Dus neem contact op met een boswachter en vraag. Welke type boom is het meeste geschikt voor een ring uit te maken. Want het gaat om het vinden van een geschikte tak. Met de juiste dikte en de structuur en van de juiste boom en juist een tak van een bijzondere boom, die krijg je alleen van een boswachter. Daarna zou ik ga naar een hobby zaak voor de juiste gereedschap. Maar het gaat om een juweel, dus ik zou ook gaan naar de juwelier die ook nog zelf juwelen maakt.

Bronnen:
http://houtenjuweel.nl/?wpsc-product=wood-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100