wat is het nut van een douchewand van 30 cm voor een instapdouche?

Je ziet in doe-het-zelf zaken vaak glazen deuren die je moet combineren met een douchewand. Wat is hier het nut van? ?

Toegevoegd na 11 minuten:
het gaat dus niet over het stuk dat aan de wand bevestigd is, maar wel over het stuk dat tegenover de kraan staat, het smalle stuk dus.

Picture for question
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Bestaat zo'n deur niet uit twee delen, waarvan er (minstens) één opzij te schuiven is? Je kan de delen dan zo schuiven dat je in de douche kan stappen en daarna opnieuw zo schuiven dat de douche gesloten is en er geen wateroverlast vanuit de douche meer is.
liveisgreat
9 jaar geleden
Nee, het is vaak wel een scharnierende deur. Dus je kan ze dan tot tegen de douchewand klappen. maar het is dus één deel.... geen twee uitklapbare delen. Dat zou ik pas praktisch vinden, maar helaas...
en de douche staat bij de doe-het-zelf-winkel meestal zo geplaatst als op de foto. dus met de straal nààst het kleine douchewandje....
maar het moet een nut hebben, anders zou niemand het kopen natuurlijk (en zou het ook niet in de handel zijn).

Antwoorden (1)

Dat voorkomt dat een groot stuk van de badkamer nat wordt en dat is wel zo praktisch. Het lijkt een heel klein stukje, maar dat scheelt heel veel spetters in de rest van de badkamer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
inderdaad, als je het zo bekijkt op die foto, spuit die douche toch gewoon nààst die deur?
waarom maakt men niet gewoon een grotere deur, die meer tegen houdt?