Hoe kun je het beste trespa platen (wit 8mm) monteren?

Ik wil trespa beplating gebruiken als afwerking.

Nu is de vraag hoe?
Welke schroeven/bouten/moeren/nagels?
Hoe het monteren van regelwerk?

BVD

9 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Daar heb je nou exact Trespaschroeven voor. http://www.schroevenkopen.nl/index.php?item=trespa-schroeven-rvs&action=page&group_id=24&lang=NL

Voor het regelwerk neem je brede en smalle raggels(houten latten), de brede doe je op de naden (Goed je plaat opmeten en je naaddikte niet vergeten). En dan de smalle op gelijke afstand ertussen. Je kan zo'n 40 cm nemen als je zeker wil zijn. Het beste kan je de raggels verticaal plaatsen. Je kan er nog even EPDM-folie op nieten. Daarna zaag je de plaat (of je doet hem er heel op), schrijf de boorgaten af, boor met een staalboortje de gaten in (kan met een accuschroef/boor). En dan vastschroeven op de raggels. Schroef niet alles gelijk af, kan je nog een keer verzetten in een ander gat. Houdt twee gelijke stukje (wellicht een afval stukje 8mm trespa) tussen de naadjes.

Toegevoegd na 20 seconden:
http://www.koningsblaauw.nl/upload/files/TRESPA_Plaatsingsgids_NL[1].pdf

Toegevoegd na 2 minuten:
Gaatjes niet te dicht bij de kant, bijvoorbeeld 2,5 cm. Daarom moet je dus brede rachels hebben. 2,5+2,5+0,8=5,8 cm dus een 7cm lat of breder is gewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hiervoor heb je speciale trespaschroeven (bouwmaterialenhandel).
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1GGGE_nlNL434&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=trespaschroeven
jc54
9 jaar geleden
Er is speciale lijmkit waarmee je betonplex of trespa kunt vastzetten. Dat is vreselijk sterk. Al zou het huis instorten dan blijft de trespa nog geplakt zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houd ook rekening met de verwerkingsvoorschriften van Trespa.
Buiten moet je Trespa bij voorbeeld ventilerend aanbrengen.
Daarnaast maakt nogal uit of je de plaat voor binnen of buiten wilt gebruiken en of je hiervoor de juist plaat hebt. Trespa heeft veel verschillende types platen waarbij sommige specifiek voor binnengebruik zijn en andere weer alleen voor buitengebruik.