In me stenen schuur 3bij3 (nieuwbouw) zitten houten platen tegen het dak en deze beginnen te schimmelen, ook last van condens op schuurdeur, wat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als 1e zorgen dat er luchtdoorstroming mogelijk is. Dat drijft het meeste vocht al af.

Antwoorden (3)

Schimmeldoder er op, en instructies van het produkt volgen.Verf gebruiken met antischimmel aditief. http://www.ecobati.be/nl/producten/verf/anti-schimmel/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schimmel ontstaat door gebrek aan ventilatie in combinatie met vocht. Zorg dat de de ventilatieopeningen rondom in de muur open zijn cq niet geblokeerd zijn (bijv. door iets wat in de schuur staat). Daarnaast dient in het dak minmaal 1 ventilatiekanaal aanwezig te zijn voor de doorstroming. De aanwezige schimmel kun je afnemen met een doek, welke is gedrenkt in water met flinke scheut chloor.
Daarna goed ventileren. Zorg ervoor dat er geen natte items in de schuur zijn (bijv. regenkleding eerst afnemen, emmers met potgrond afdekken etc..). En ventileer ook voorlopig veel, want bij nieuwbouw kan er nog lange tijd veel vocht uit de bouwmaterialen komen (betonvloer, specie etc..)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Mooi compleet antwoord.
je haalt een rvs of aluminium rooster bij de bouwmarkt tekent de maat af bovenaan de deur (niet helemaal bovenaan ) dan neem je een decoupeerzaag en zaagt het gat ongeveer 2 cm kleiner uit dan afgetekend en schroef je het rooster overdat gat heen en dan kan je schuur luchten
eventueel onderin ook nog 1 en dan is de doorstroming beter