Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slot van voordeur gaat erg lastig open, iemand tips?

Sinds een paar weken heb ik een nieuw slot op mijn voordeur met een knop aan de buitenkant. Het opendraaien met de sleutel gaat prima, maar wanneer het slot bij de laatste kwartslag draaien van de sleutel, van het slot zou moeten springen en je de deur open zou moeten kunnen duwen, gaat dit erg lastig.
Ik moet de deur met behoorlijk wat kracht naar me toetrekken en de sleutel weer die kwartslag draaien voordat hij van het slot springt. Ik heb ook al eens gehad dat ik een kwartier stond te klooien, voordat hij eindelijk openging...

Iemand een tip hoe ik dit mogelijk kan oplossen? Alvast veel dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Grafiet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe weet ik dat? Sorry, ik ben echt een totaal leek op dit gebied... :S
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik heb onlangs nieuwe sleutels bijbesteld, waar ik m'n deur ook niet mee open kreeg.
Wat grafiet in het slot gespoten en klaar!
Ik zou het zeker proberen, waarschijnlijk heb je dan geen probleem meer je huis in te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bleef jouw slot ook zo hangen en moest je er zo'n ruk aan geven? Het lijkt er bij mij op alsof dat bovenste deel vh slot, wat los moet klikken om de deur open te duwen, in het 'gat' blijft steken, waardoor ie niet openschiet en ik er een ruk aan moet geven..
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik kreeg de sleutel überhaupt niet gedraaid.
Ik zou zeggen probeer het, baat het niet dan schaadt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad grafiet erin:
http://www.heuts.nl/shop/pressol-grafiet-18-gr Ook kans dat het slot wat klemt in het gat waar die invalt.
Je kan dat zien aan slijtplekken op de schoot en het gat.
Dat gat dan iets groter maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga het proberen, dank!
jc54
9 jaar geleden
Ik denk dat hier het probleem anders is. Smeren (met grafiet) helpt dan niet.