Moet ik voor het leggen van laminaat een dampwerende folie kopen bij de sencys 2 in 1 folie?

Het gaat om dit spul. Aangezien morgen ochtend de vroege vogel korting weer is bij Praxis ben ik met dit spul goedkoper uit dan bij IKEA. Alleen niet als er toch nog een folie bij komt

http://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/ondervloeren/sencys-2-in-1-ondervloer/1023514

9 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Hangt er vanaf waar het komt te liggen. De Sencys ondervloer is zelf ook al vochtwerend en als je het in huis legt (wat geen natte ruimte is), lijkt me deze ondervloer voldende.

Als het op een betonnen vloer komt te liggen, lijkt me de sencys voldoende. ook voor een houten vloer (boven een kruipruimte) is de sencys voldoende aangezien het ook vochtwerend is.

Ga je het in een "buitenruimte" leggen (bijvoorbeeld een schuur o.i.d.) zou ik een extra laag dampwerende folie geen overbodige luxe vinden. Maar echt nodig is het niet aangezien het vocht dan nog steeds waarschijnljik niet van onderen komt.

Oftewel, afhankelijk van de plek, is het in de meeste gevallen niet nodig. Ik zou het in ieder geval niet doen.
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
We hebben de sencys gekocht, ligt al een paar weken, de vloer trekt niet krom. Scheelde toch weer wat centjes.