Weet iemand hoe je dit moet maken?

Zie foto.
Ik heb nu vakantie en wil dit van muur tot muur maken z'n halve meter hoog met opbergruimte aan de onderkant.

Bron van de foto: eenigwonen.nl. Gevonden op Google Afbeeldingen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Gewoon er aan beginnen is vaak al de belangrijkste stap.
Pak een meetlat, potlood, papier. Bedenk een plan, check nog een keer extra of het stevig genoeg is. Bekijk welke materialen een gereedschappen je nodig hebt en ga naar de bouwmarkt. KIJK bij de bouwmarkt vervolgens eerst even wat je materiaal kost !!! (bouwmarkten zijn verre van goedkoop) Schaf (eventueel) het benodigde materiaal aan en ga aan de slag. Je zult jezelf verbazen (dat heb ik mezelf ook gedaan ;-D)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zul je iets meer informatie moeten geven over de situatie bij jou,
de afstand van muur tot muur b.v.
Moet het er precies zo uitzien of past dat niet?
In de basis is dit niets meer als een balk van muur tot muur en een stevige regel aan de achtermuur, daartussen dunnere balkjes met eventueel balkdragers.
Houd het in ieder geval open onder het bed voor de ventilatie van het matras.
De voorkant kun je zelf maken of eventueel met lage keukenkastjes.
paulus811
9 jaar geleden
Lijkt me niet bepaald een prettige constructie om het bed op te maken. Alles voor het design....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Even hoor...
Wat een super VET design! Dat wil ik ook wel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let goed op als je 's avonds laat terugkomt van een feestje, of als je 's nachts in het donker naar het toilet moet.
Misschien moet je dan gaan slapen met knie- en armbeschermers en een helm op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of ik 5 deurtjes of lades zien (met die foto's erop)
Maar als het lades zijn dan moet er wel ruimte zijn om ze te openen.. als deze naar achteren doorlopen, dan kunnen ze niet helemaal open, er staat een pallet? met kussen erop voor.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het lijken mij keukenkastjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie nu een handvat aan de bovenkant, ik gok nu op lades.
(zie ook de lades/deurtjes aan de rechter zijkant) Aan de rechter kant zou ik die nooit zo maken, daar haal je je schenen aan open.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijkt wel een oplossing voor zeer kleine woonruimtes, in de spiegel zie je al de voordeur.
Het zou me niets verbazen als je de voorkant van dit bouwsel openklapt, er dan een keukentje te voorschijn komt :-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb zelf keukenkastjes met dat soort handvaten, dus het hoeven geen lades te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zouden ook best deurtjes kunnen zijn. 2 meter diepe lades geeft wel veeel opbergruimte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook het bed omhoog laten klappen, 2 flinke gasveren en het gaat makkelijk omhoog.
Kwa constuctie zelfs sneller te maken dan 5 diepe lades. Of recht omhoog, maar dat is ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezien mijn ervaring op professioneel gebied, weet ik dat het voor een leek een hele klus gaat worden.Alleen de afwerking al.Plannen, meten, zagen, boren, vijzen. Neem vooral de tijd om het plan te maken, en bouw het modulair.Zo kan je al veel op maat laten maken.Het zou ook wel eens kunnen dat je duurder uitvalt.De laden kunnen op wieltjes of glijders.Ik hoop dat er handige mensen aan beginnen.Het is ook afhankelijk van het gewenste resultaat.

Het beste antwoord

Goedemorgen,

Dit is blijkbaar een zelfbouwer en ik kan maar 1 website vinden die je verder kan helpen: http://ana-white.com/2012/09/plans/twin-step-storage-bed
Helaas is het daar getoonde werkschema 90 graden gedraaid t.o.v. jouw idee...

Succes!

G