Wat is het verschil in resultaat van structuurverf, spack en spachtelputz?

De muren van mijn appartement wil ik graag afwerken met een hele fijne structuur.
Wat is het verschil tussen structuurverf, spack en spachtelputz? En wat zijn de voor- en nadelen van deze bewerkingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Het hangt er ook vanaf of je appartement al bewoond is, structuurverf en spachtel kun je redelijk schoon aanbrengen en hoef je het meubilair alleen aan de kant te schuiven.
Spack wordt gespoten en zul je alles af moeten dekken of naar buiten slepen, het mag in ieder geval niet in de weg staan.
Spachtel is in de regel iets stofgevoeliger en lastiger schoon te maken.
Beschadingen repareren zijn bij structuurverf wat eenvoudiger, maar dit is ook weer afhankelijk van de kleur die je kiest, wijkt die veel af van de ondergrond, dan valt een beschadiging bij alle drie direct op.
Spachtel is in de regel iets harder dan Spack.
Als je niet zeker weet of je er lang blijft wonen is Spachtel (naar mijn mening) een minder goede keus, dit is redelijk trendgevoelig en lastig te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Structuurverf breng je op met een rollen een zogenaamde schapenvacht. Spack een het materiaal wat in de nieuwbouw op wanden of muren word gespoten en ook in een bewoond huis kan worden gedaan. Hier is een machine voor nodig en vakkennis. Spachtelputz wordt op gebracht met een spaan en dat is werk voor een stucadoor. Wil je het goed koop houden dan neem je de structuurverf en doe je het zelf voor het andere raad ik je echt aan een vakman er bij te roepen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een huurappartement hebt zou ik voorzichtig zijn met bepaalde structuren, de eventuele volgende bewoner is er niet altijd gecharmeerd van en dan moet je alles er af halen of opnieuw stucen.