Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een bedlade zo hoog mogelijk maken?

Omdat ik weinig ruimte heb wil ik graag een bedlade maken, met zoveel mogelijke ruimte. Een beschrijving voor een gewone bedlade heb ik al wel gevonden.
Nu zie ik wel wieltjes van 7 cm, maar dan mis ik die 7 cm weer!
Iemand een idee om zoveel mogelijk ruimte te kunnen gebruiken, en dat er toch iets rolt?
In de computermuis zit een balletje, en dat rolt ook.
Zou zo iets te maken zijn voor een bedla?
Iemand een beschrijving?
(Wel graag een betaalbare optie.)

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afhankelijk van de vloer heb je al bokwieltjes van 15mm (1,5 cm)
(zie bron 1)

Bij een volledig vlakke vloer, kan je die zo monteren dat zo maar 1 millimeter onder de lade uitsteken. (ik zou wel 5 millimeter aanhouden)

Toegevoegd na 4 minuten:
eenvoudig 3mm uitsteken:
Neem 12mm dik multiplex als bodemplaat en 15mm wieltjes.
zaag er gaten in, plaatjes multiplex erachter. Wieltjes tegen de plaatjes monteren en ze steken aan de onderkant 15-12=3mm uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klinkt al geweldig! En nog goedkoop ook. We hebben laagpolige vloerbedekking.
Alleen snap ik nog niet hoe hij maar 1mm. onder de lade uit kan steken. Lijkt me gewoon die 1,5 cm te zijn toch? Wel hopen we het voorste plakje langer te maken, zodat je de wieltjes niet ziet. Maar dit geeft natuurlijk geen extra ruimte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn toevoeging legt uit hoe je bijvoorbeeld 3 mm kan doen.
Bij laagpolig met een zachte ondervloer zou dat wel eens net te weinig kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grotere wieltjes bollen beter. Je kan de wieltjes ook inbouwen, d.m.v. een " potje " in de hoeken van de laden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op rails is zeker mooi, maar lastiger te maken en het gaat sneller kapot. Iets grotere wielen zou ik ook doen bij vloerbedekking.
Maar zelfs zonder wielen en dan de onderkant glad verven kan. Het is ook maar net hoe vaak de lades open gaan. De "potjes" is wat ik bedoel in de toevoeging. Afhankelijk van de grote van de lades kunnen er extra wielen geplaatst worden in het midden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het meedenken!

Andere antwoorden (1)

Bokwieltjes heb je in alle maten. Ook van bijvoorbeeld 3 cm hoog. Zet er eerst 2 op een los plankje en rol dat 20 keer over je vloerbedekking om te testen of er geen vezels van de vloerbedekking los raken en rond de as van het wieltje gaan draaien. Het metaal van het wiel moet ook de vloerbedekking niet kunnen raken, anders ga je strepen op je vloer krijgen, of erger nog: kapotte vloerbedekking.

Vergeet niet om ruimte onder het bed te laten voor ventilatie van het matras. Dat is meestal de reden dat onder en boven een bedlade ruim 5 cm open wordt gelaten. Ga je de hele ruimte onder je matras opvullen met volgestouwde laden, dan kun je volgend jaar een nieuw matras gaan kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding