Hoelang ben je bezig (schatting) met het woonklaar maken van een nieuwbouw (starters)woning?

Muren worden behangklaar opgeleverd.
- Behangen & vloer leggen: laten doen door vakman
- Saus- en schilderwerk: zelf doen
- Keuken: niet bijgeleverd
- Toilet / Badkamer: volledig 'klaar' opgeleverd

Hoeveel weken zouden jullie voor het geheel ongeveer plannen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.2K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als het goed is word mijn nieuwbouwhuis in week 30 opgeleverd.
Mijn douce en WC zijn casco opgeleverd (dat ga ik dus zelf doen)
Veder heb ik ook geen keuken en vloeren en behangen doe ik ook zelf. Schilderen hoeft niet, behalve sausen (dat laten we doen) Ik heb echt geen idee hoe veel tijd me dat gaat kosten. Ik maak me het meeste druk over de badkamer en de keuken. Ik kan met mijn vader ongeveer 30m2 laminaat leggen in een dagje.
Ik kan met een vriend 2 grote kamers behangen in een dag. Maar verder hoe veel tijd precies? Geen idee. Ik neem zelf mijn 3 weken vakantie op als de woning word opgeleverd en dan hoop ik maar dat het genoeg is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je planning goed zit, en je organisatorisch aangelegd bent, veel en hard werken, doe je op 3 weken inmens veel.Maar het is niet te schatten zonder de kennis van zaken te kennen.Er een studietje van maken, info internet e.g.

Het beste antwoord

Let wel, dit is een ruwe schatting uitgaande van 2 handige personen:
Behangen, 2 dagen
Vloer, tapijt en zeil 1 dag - laminaat 2 dagen - tegels 3 a 4 dagen incl. plinten en voegen.
Sausen, de hele woning 1 x sausen 1 dag.
Schilderen, bij licht opschuren van grondverf en alleen kozijnen en ramen, 1 dag
indien ook deuren 2 dagen (bij donkere kleur kan 2x schilderen nodig zijn)
Keuken, kleine standaard keuken zonder aanpassingen van electr./ gas/ water/ afvoer, 1 dag. met aanpassingen 2 dagen, maatwerk 3 dagen.

Belangrijk: plan je eigen werkzaamheden dusdanig dat je de vakmensen niet in de weg loopt en dat verschillende vakmensen elkaar niet in het vaarwater zitten.
Zorg dat je het schilderwerk klaar hebt voordat de behangers komen, red je dat niet doe dan de deuren en alles wat niet het behang raakt later.
Behangen en keuken plaatsen kan prima tegelijkertijd omdat je waarschijnlijk geen behang in de keuken neemt.
Plan tijdens het leggen van de vloer geen andere werkzaamheden in omdat de kans groot is dat je altijd in de weg loopt.
Zorg tijdens de werkzaamheden altijd voor een opgeruimd geheel zodat de vakmensen door kunnen en niet eerst de rommel op moeten ruimen.
Je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de planning van je vakmensen zodat je soms niet verder kunt, maar mocht dit alles mooi aansluiten kun je in 2 weken klaar zijn.

Nogmaals, dit is een ruwe schatting want diverse soorten afwerkingen kunnen direct grote invloed hebben op de doorlooptijd.

Succes met je nieuwe woning.