Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil stukken boomschors gebruiken in een wandkleed. Hoe kan ik het bewerken zodat het duurzaam blijft?

Ik denk aan lak of vernis, maar wil niet dat het gaat glimmen.
Dit wil ik ook doen met dennenappels, heeft iemand hiet ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Boomschors is eigenlijk kurk, zeker de schors van de dennebomen, indien je vers schors gebruikt, dan blijft dit jaren lang goed, zonder behandeling.
Wil je erg mooi schors, koop dan op een tuincentrum, een zak franse boomschors, daar kan je gaatjes in boren om het te bevestigen.
Het meeste boomschors van loofbomen kan je niets mee doen, het is te dun en breekt erg snel, zeker als het droog is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je toch graag een lak erover doen, kies dan voor een lak die mat opdroogt. Bijvoorbeeld een soort epoxyhars met matte finish.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad matte vernis. Je kunt ook verharder gebruiken. Dat wordt op auto's etc als toplaag gemengd. Het is wel vrij agressief en duur, en je hebt er een spuitcabine en HVLP aflakpistool voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb boomschors op/aan de wand.
Heb er niets op, is niet mooi en dan wordt het zo onnatuurlijk.
Ik weet niet wat jij van plan bent...
Boomschors mozaïek (zelf verschillende stukjes plakken) of van die matten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding