Kan ik scheurtjes in de verf over een kitrand verhelpen?

Ik heb onlangs alle kieren en scheuren tussen de wanden en plafond netjes weggewerkt met een A-merk kit die blijvend elastisch en overschilderbaar is. Na twee dagen ben ik gaan schilderen met een muurverf. Ik zie nu allerlei kleine haarscheurtjes wat niet heel fraai is. Naar zeggen zitten deze in de verf omdat dit niet meewerkt in tegenstelling tot de kit.

Nu wist ik niet dat er een speciale anti-crack kit bestond die deze scheurtjes tot een minimum beperkt. Bestaan er oplossingen om de scheurtjes onzichtbaar te maken zonder dat ik alles weg hoef te krabben om het vervolgens opnieuw te kitten? Kan ik er wellicht met een andere kit overheen? Tot slot vraag ik mij af of met een anti-crack kit de kans op deze ongewenste barstjes echt is uitgesloten.

Bedankt voor de eventuele antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Je kunt het beste beglazingskit gebruiken. En dan er overheen schilderen of sauzen. Geen krimpscheuren.