Ik wil vloerverwarming over mijn bestaande tegelvloer. Slecht idee?

Verhoging zal geen probleem zijn gezien het hele huis uit verschillende niveau's bestaat. Maar de tegelvloer in de betreffende ruimte is nog best goed en deze vloer + vloerverwarming zal de basis zijn voor een gelijk niveau overal. Plaats ik nog iets tussen huidige vloer en verwarming?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Isolatie is wel handig, maar dat kan ook aan de onderkant van de vloer in de kruipruimte.
Ivana
9 jaar geleden
Als je niet isoleert moet de verwarming twee maal tegels verwarmen volgens mij en is er heel veel warmteverlies.

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat is in principe geen probleem. Zeker als het niveauverschil geen probleem is zoals je zelf al aangeeft.
Je hebt uiteraard verschillende vormen van vloerverwarming. In veel gevallen kun je de sleuven voor de verwarming die normaal gesproken in het beton gefreesd worden in de tegels frezen. Hier moet uiteraard even een specialist naar kijken.
Je hebt ook elektrische vloerverwarming. Dat zijn matten die je op de ondervloer plakt. Dat kan dus helemaal goed met tegels.

Zoals in de reacties aangegeven is het goed om te kijken naar de isolatie. Maar dat is niet anders dan bij een kale betonvloer. Daar doe je ook niet eerst iets tussen. De isolatie komt aan de onderkant (kruipruimte)

Belangrijk is dat de tegelvloer vlak ligt en nog goed vast zit.
Ik zou gewoon een paar vrijblijvende offertes aanvragen. Heb je in elk geval advies en kun je altijd nog kijken wat je doet.