hoe verhoog je een schutting

boogpanelenschutting delen ongeveer 30 cm hoger makenl

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
14.8K

Antwoorden (11)

Misschien kun je je tuin 30 centimeter uitgraven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet toch wat, als je het echt niet weet...
Je kunt dit met gaas doen, dit vangt bijna geen wind en is gemakkelijk te monteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop palisanderpaaltjes van ongeveer 40 cm hoog en zet daar je schutting op.
Vergeet niet je palen te verlengen. Hihi.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat er klimplanten tegen aan groeien, zoals Klimop, en als dat eenmaal flink wil groeien dan is die 30 cm er zo bij. Maar om zo een schutting te verhogen lijkt me niet op een nette manier mogelijk. Of je zou de schutting los moeten maken, 30 cm omhoog en de 30 cm die je nu onderaan te kort komt met tuinplanken dicht maken . Even bruin beitsen en klaar. Smorgens lekker vroeg beginnen, dan is het s'middags al gebeurd. Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In eerste instantie is er de vraag: hoe hoog is de schutting nu? Hij mag namelijk niet boven de 180 uitkomen.

(dit is nog enigszins afhankelijk van de gemeentelijke verordening)

Afhankelijk van de soort palen die je gebruikt hebt, zou je de bestaande panelen lost kunnen maken, vergelijkbare panelen (of indien het niet zo belangrijk is wat betreft het uiterlijk zolang het maar horizontaal doorloopt) onderop monteren en dan de boogpanelen daar boven monteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met je handen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Planten zoals een klimop
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een schutting 30 cm verhogen?

Dan ben je of heel erg gestelt op je privacy. Of je hebt een enorm probleem met de directe buren...

Je zou bij de bouwmarkt, of tuincentrum gaas kunnen halen en daar vervolgens klimplanten tegenaan te plaatsen. En dan moet je vooral geduld hebben totdat het dicht gegroeid is. Zorg er alleen wel voor dat je het gaas voldoende ondersteund. Dit ter voorkoming dat het straks over de schutting heen valt en je buren van je klimplanten genieten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het mooiste is je schutting te vervangen. Ouwe eruit, nieuwe erin. Je kunt het ook laten doen, maar in principe kun je het in een dag zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom draagt niemand de beste oplossing aan??
Het beste een mooiste is de schutting tijdelijk verwijderen daarna een muurtje metselen van dertig cm, op het muurtje boor je paalhouders vast en zet de schutting er op. grote voordelen; minimale houtrot, nagenoeg geen planten groei onder de schutting door, en geen (on)dieren meer onder de schtting door
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een nieuwe kopen.