Hoe olie verwijderen uit luchtfilter (grasmachine)?

Door een incident is olie terecht gekomen in de luchtfilter van mijn grasmachine. Hoe kan ik deze olie best verwijderen uit het papier element van de luchtfilter.
Ik zal natuurlijk een nieuwe filter aankopen, doch als voorlopige maategel reinigen van de bestaande filter.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Je kunt de filter uitspoelen met thinner of wasbenzine.
Pas op is brandgevaarlijk.

Als ik jou was zou ik de machine gebruiken zonder luchtfilter.

Als het maar een korte periode is kan dat geen kwaad.
Voor die paar uur per week die een grasmachine wordt gebruikt, zou ik geen moeite doen om de filter schoon te maken.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je wil kun je je luchtfilter reinigen, beter koop je een nieuw luchtfilter. Gemiddelde prijs van een nieuw filter ligt tussen de €5,- en €15,-.