Hoe verwijder ik deze schouw (zie foto)?

Op welke manier dient deze schouw met open haard te worden gesloopt, tezamen met de tegelplatjes aan weerszijden. Hoe kan daarna de muur weer netjes worden afgewerkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Wil je opnieuw een kachel plaatsen op dezelfde plaats?
Is er op de bovenverdieping een stalen kachelpijp of een gemetselde schouw?
Als de schouw boven gemetseld doorloopt kun je 'm niet zomaar weghalen beneden,
Als er op de bovenverdieping enkel een stalen pijp aanwezig is kun je de schouw gewoon slopen met een breekhamer, boormachine met beitelfunctie....
bovenaan beginnen...een lichte breekhamer is goed genoeg, kun je huren voor een dagje....

http://boels.be/nl/huren/boren-breken/breken/breekhamer-33-j-3-kg-1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Boven zit geen gemetselde schouw denk ik. Ik wil de muur afwerken en een potkachel plaatsen met een stalen kachelpijp naar het plafond. Wat zit er allemaal in een schouw, wat kom ik tegen als ik hem ga slopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo te zien is ie helemaal gemetseld, dus enkel aan de binnenkant wel zwart van het roet., dus veel stof! ..goed kijken of er geen asbestbuis in is verwerkt, die moet je voorzichtig verwijderen en zeker niet enthousiast met de breekhamer te lijf gaan....heb zelf eens een schouw verwijderd die van de klep tot aan de bovenkant van de schoorsteen vol zat met takken van de kraaien...dus altijd goed checken als je je nieuwe kachel gaat aansluiten, goed plan van je om die schouw er uit te gooien, kachel en pijp gaat veel meer rendement geven en als ik eerlijk mag zijn, die schouw ziet er niet uit....succes d'r mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tnx!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tnx!

Andere antwoorden (1)

Door een stukadoor de gehele muur opnieuw laten stuken en daarna eventueel nog een keer verven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tnx, en hoe sloop ik hem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon met hamer en bijtel je kunt eventueel een boorhamer huren met een bijtel bij de gamma of zo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zal ook een plek achter blijven op het plafond met een gat van de schoorsteen deze zal ook moeten worden dicht gemaakt en weg worden gewerkt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en de muur zal zwart zijn... vettig zwart