Gebruik van omvormer. Kan ik een 3,5 pk frees (voor 110V) voeden via een omvormer 220/110V?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, maar je hebt dan een hele zware omvormer nodig, want zo een frees vraagt wel 3000 Watt. In de link zie een winkel die ze verkoopt, je bent zeker 200 euro kwijt.
escape
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Zo'n omvormer heet een verhuistransformator.
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Mits de omvormer geschikt is voor het gevraagde vermogen. (3,5 pk, of ruim 2,5 kW is nogal wat.) Ook de inschakelpiek zal fors zijn. Maar inderdaad, in principe kan het.