is het mogenlijk om zelf tuinmeubels te vlechten van rotan of andere kunststof riet soorten.. of is dat onmogenlijk????

Toegevoegd na 7 minuten:
Zoja.. hoe en waar vind ik meer informatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ja het is mogelijk maar ik denk dat je daarvoor een cursus moet volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onmogelijk is het niet. Maar je moet de techniek beheersen, het juiste materiaal kiezen en een goed ontwerp kunnen maken. Dat lukt niet als je niet weet hoe je dit moet aanpakken. Zoek dus een cursus in je buurt en iemand die je kan vertellen en eventueel kan laten zien hoe je dit doet.
Een mandje vlechten is iets anders dan een meubelstuk vlechten.
Hier wat adressen van mensen die cursussen geven:
http://www.vlechters.nl/cursus.html
Voordat je aan een cursus begint, vraag informatie over het doel dat je wil bereiken. Als je leert manden vlechten, dan heb je daar weinig aan om aan een tuinstoel te beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Frankrijk zijn er speciale scholen die hierin onderricht geven. Zoek op 'vannerie'.