Hoe krijg ik dit effect, qua kleur en patroon op dit kastje?

Ik had een kastje gekocht op Marktplaats (zie het blauwe kastje) maar mevrouw heeft deze zonder mijn medeweten doorverkocht. Nu wil ik zelf zo'n kastje maken, ik heb al een basiskastje gekocht. Kan iemand mij helpen met werk soort verf (kleur, acryl etc..) en hoe ik dat geschaafd effect kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hier is een doorschuurtechniek gebruikt.
Kastje eerst goed ontvetten en schuren, daarna verschillende lagen schilderen in de kleuren die je wilt zien. Hoeft niet heel netjes.Vervolgens weer schuren. Doordat je op sommige plekken wat harder gaat schuren, schuur je erdoor heen en worden eerdere lagen weer zichtbaar. Als je helemaal klaar bent zou je voor het af te maken een laagje patineer kunnen aanbrengen om het nog ouder ( en minder "nep") te laten lijken