Is het mogelijk om een pot verf te laten mengen bij de bouwmarkt en hier later witte latex aan toe te voegen?

Een muur en plafond wil ik in dezelfde tint verven, maar de één wat lichter dan de ander, dus wil ik proberen om bij de gemengde verf wat witte latex toe te voegen zodat er een lichtere kleur ontstaat. Is dit op deze manier mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Z512099
10 jaar geleden
Als die gemengde verf ook latex is, kan dat.

Het beste antwoord

Als het de zelfde soort verf is kan dat.
Informeer waar je de verf koopt,en ze kunnen
je daar antwoord opgeven.
Het is inderdaad heel mooi een iets afwijkende
kleur er bij te zoeken,meng het wel goed door
elkaar.
burgos